my buddies ! :)

Monday, October 11, 2010

berharga'y s'org teman...

Cube korang renungkan kate-kate kat bawah nie.. Ade betulnyer...

1.Sekurang-kurangnya ada 5 orang dalam dunia menyayangi anda dan sanggup mati kerana anda.

2.Sekurang-kurangnya ada 15 orang dalam dunia ini menyayangi anda dalam beberapa cara.

3.Sebab utama seseorang membenci anda adalah kerana dia ingin menjadi seperti anda.

4.Senyuman daripada anda boleh membawa kebahagiaan kepada seseorang, walaupun dia tidak menyukai anda.

5.Setiap malam ada seseorang mengingati anda sebelum dia tidur.

6.Anda amat bermakna dalam hidup seseorang.

7.Kalau bukan kerana anda,seseorang itu tidak akan hidup bahagia.

8.Anda seorang yang istimewa dan unik.

9.Seseorang yang anda tidak ketahui menyayangi anda.

10.Apabila anda membuat kesilapan yang sangat besar, ada hikmah sebaliknya.

11.Sekiranya anda merasakan anda dipinggirkan, fikirkan semula mungkin anda yang meminggirkan mereka.

12.Apabila anda terfikir anda tidak mempunyai peluang untuk mendapatkan sesuatu yang anda ingini, mungkin anda tidak akan memperolehinya, tetapi sekiranya anda percaya pada diri sendiri lambat laun anda akan memperolehinya.

13.Kenangilah segala pujian yang anda terima. Lupakan segala maki hamun, caci umpat cela.

14.Jangan takut untuk meluahkan perasaan anda; anda akan merasa senang bila seseorang mengetahuinya.

15.Sekiranya anda mempunyai sahabat baik, ambillah masa untuk memberitahunya yang dia adalah yang terbaik.

16.Hanya seminit diperlukan untuk mendapat sahabat baik,sejam untuk menghargainya,sehari untuk teman tetap paling setia. Walaupn punya harta yang banyak,teman tetap paling berharga.

Saturday, October 9, 2010

pape je la..

ahha!!! sbna'y aku nga boring dok kt uma nie.. haha.. da kematu tawu.. na kuar, tatau na g mne.. so, on9 je la.. bkak blog nie, n tlis je la pape yg t'lintas kt kpale otak aku nie.. haha..

sumtink yg aku lpe na story kt cni.. huhu.. ari jmaat ary tuh, aku hang out ngn mmber.. g JJ bkt tggi je.. mls g jaoh2.. aku g ngn eva,tmy n 'die' pon ikott jgk.. :D

so, ktorg smpai sne dlm kol 10 lbey la.. 1st thing, g beli tiket wyg.. act, niat d'haty na tgk magika.. tp, korg tawu ta?? filem tuh da tade kt JJ !! urgh!!! tension kott.. yela, dgr cite, filem tuh gmpakz sanad.. so, na tgk la ken.. skaly da tade..

so, ktorg pon dok decide2 la na tgk cite pe.. ta byk pon cite yg best.. last2, tgk je la cite Jangan Pandang Belakang Congkak 2.. haha.. cite bodo kott..

n rmai org kate cite tuh besh.. de yg kate lwak gile.. haha.. tp, aku tatau la npe bile aku tgk, tade feel pape pon.. bg aku ta lwak lgsg.. sngal+bodo2 je.. haha.. ntah la.. tp, tape la ken, pndngn stiap org b'beza.. so, jgn mara saia okay.. hee..

then, cite tuh abis kol1.. lpas tuh, ktorg pon g la b'jln2 m'jlajah JJ tuh.. haish!!! pusing2 pon, tmpt yg same gak.. haha.. tp tape.. sbb ade 'die', sume pon besh !! thnx b.. :))

then, dkat2 kol3 bru ktorg kuar, na blk.. tp, ujan plak.. nseb baek ta lbat ken.. so, redah je la.. naek bas n smpai meru dlm kol 4 lbey.. :))

bile blk, nseb baek ma aku ta bebel.. haha.. yela, kre lmbat gak aku blk tuh coz die da sound awl2 "jgn blk lmbt !!!" haha.. wat bodo suda..

btw, hepi kott hang out ngn sape2 yg join tuh.. n t kte crik mse utk kuar lgy okay.. syunk korg la.. huhu.. lovelovelove u all damn much!! :))

KPP test..

Ahha!! weyy2 sume, na tawu ta?? ari nie aku hepi sanad sbb lulus test KPP.. ala, KPP pon tatau ke?? btol tatau?? ish, korg nie.. KPP tuh Kurikulum Pendidikan Pemandu la.. hahhahah...

aku ken tgh amik lesen moto nie.. so, td test komputer.. cuak seyh.. tkot failed.. kalo failed, kne ulang lgy, kne byar lgy.. rugy2..

so, td tawakkal je la.. bile diorg sbut nme, aku okay lgy.. bile da msok, dduk n jwb soklan, still okay lgy.. tp, tyme na tgk result tuh, aku cuak.. hahhaa.. lub dup lup dup jntg aku nie.. m'gigil !! haha.. *poyo je ken..

then, bile result kuar, aku dpt 47/50.. wallaweyy, sape ta bgge weyy.. mrkah lulus 42 je.. tp, aku dpt 47.. haha.. dak2 s'angkatan aku yg amik KPP test ari nie n lbih tue dr aku pon dpt mrkh lgy cket dr aku..

dr tmpt aku amik lesen nie, de 9 org je yg amik KPP test ngn aku ari nie.. aku rse, 4 org kott failed.. haha..

korg tawu ta, tyme na blk tuh.. org bwk van yg anta ktorg tuh tgk sume result ktorg.. bile tgk result aku die t'kjut.. lpas tuh, bley plak die ckp cmnie, "adira !! dpt 47?? knpe byk sgt?? bg la cket kt kwn2 yg failed nie".. haha.. aku gelak2 je..

yela, sbna'y aku ta jgka pon bley dpt smpai 47.. aku trget 42 je.. kre okay la ckop2 mkn ken?? haha.. tp, da DIA na bg lbey, time je la.. huhu.. :))

so, sbtu dpn aku kne g kursus yg 6jam plak.. then, lpas tuh dpt "L" !! yeyey!! pastuh bley g weng3.. tp, sorg2 je la.. kalo tade "P" ta bley bwk org.. haha.. tape2, saba k.. hik3.. :DD

Friday, October 8, 2010

at last .. =)

ouh, thnx a lot coz at last u accept me..
i dun know what t0o say but i'm very2 appreciate it..

seharian b'jln2 di JJ b'same.. sanadsanad besh okay.. n i'll never forget everytink that happen there.. :DD

ini yg anda na ken?? sgale2'y prlu dilakukan apabila kte b'semuka.. so, kte da dpt kte sepakat n hope masing2 puas aty k..

i know, utk p'mulaan nie mgkin susa utk anda arrange sgale2'y but i'm sure u can.. so, do the besh to make everyone satisfied..

lastly, thnx a lot b.. i love u so damn much !! hope our relation will stay 4ever n ever.. :))

info :-
hari : Jumaat
masa : 3.35pm
tarikh : 8 oktober 2010

Wednesday, October 6, 2010

hakikat sebuah percintaan..

Kepada yang masih SINGLE…
Cinta ibarat kupu-kupu. Makin kau kejar, makin ia menghindar. Tapi, bila kau biarkan ia terbang, ia akan menghampirimu di saat kau tak menduga. Cinta mampu membahagiakanmu tapi sering pula ia menyakiti, tapi cinta itu hanya istimewa apabila kau berikan cinta kepada seseorang yang layak menerima.

Kepada yang ragu-ragu dengan PERNIKAHAN.. .
Cinta bukannya mencari seseorang yang “SEMPURNA”, tetapi menemukan seseorang yang mampu menjadikan dirimu sempurna. Kepada PLAYBOY / PLAYGIRL… Jangan katakan “AKU CINTA PADAMU!” bila kau tidak benar-benar peduli. Jangan bicarakan soal perasaan bila itu tidak benar-benar ada. Jangan kau sentuh hidup seseorang bila kau hanya berniat main-main dengannya. Jangan menatap ke dalam mata seseorang bila apa yang kau lakukan hanya pembohongan. Hal paling kejam yg dilakukan ialah membuat seseorang jatuh cinta, sedangkan kau tidak berniat langsung “UNTUK MENERIMANYA” saat ia terjatuh.

Kepada yang PATAH HATI…
Sakit… luka, hancur.. patah hati… bertahan selama kau menginginkannya dan akan menghiris luka sedalam kau membiarkannya. Persoalannya, bukan bagaimana mengatasi rasa sakit itu, tetapi adalah apa yang boleh diambil dan dihayati sebagai pengajaran dan hikmahnya.

Kepada yang BELUM PERNAH JATUH CINTA…
Bagaimana kalau jatuh cinta? Mahu jatuh, jatuhlah! Tetapi, jangan sampai terjerumus. Biar selamba tapi stabil. Berkongsilah tetapi jangan tak adil. Cubalah untuk memahami tetapi bukan bermakna tidak boleh meminta apa-apa. Bersedialah untuk terluka dan menderita, tetapi jangan simpan semua rasa sakit jika itu yang benar-benar dialami.

Kepada yang ingin MENGUASAI…
Hatimu patah melihat orang yang kau cintai berbahagia dgn org lain, tetapi akan lebih sakit lagi apabila mengetahui bahawa orang yang kau cintai ternyata tidak bahagia dengan mu.

Kepada yang takut MENGAKUI…
Cinta menyakitkan bila anda putuskan hubungan dengan seseorang. Tetapi, lebih sakit lagi bila seseorang memutuskan hubungan denganmu. Tetapi, cinta paling menyakitkan apabila orang yang kau cintai langsung tidak mengetahui perasaanmu terhadapnya.

Kepada yang masih bertahan MENCINTAI SESEORANG YANG TELAH PERGI…
Hal menyedihkan dalam hidup ialah bila kau bertemu seseorang lalu jatuh cinta. Kemudian akhirnya menyedari bahawa dia bukanlah jodohmu dan kau telah mensia-siakan masa bertahun-tahun untuk seseorang yang tidak layak. Kalau sekarang dia sudah tidak layak, 10 tahun dari sekarang pun dia tetap tak akan layak. Biarkan dia pergi dan lupakan.. :DD

Sunday, October 3, 2010

miss u !! :(

smpai bile2 pon, hnye awk dlm aty sy.. dr dlu, prasaan sy ta pnah b'ubah.. sy syg awk sgtsgt.. tade lg ke pluang utk sy dlm aty awk??


pergi'y dirimu merobek jantungku..
hingga ku t'sungkur dlm hrapan..

awk, fahami la aty sy.. jgn seksa sy.. kalo awk tanak kt sy, jgn la bg hrapan kt sy.. tlg la.. jgn buad sy mnangis lgy.. sy t'lalu sygkn awk.. :(




mencintai dirimu
merindui dirimu
memiliki dirimu
hingga akhir hayat bersama kamu

itu yg sy hrap kn dr awk.. tp, bole ke awk?? answer me.. plesz...




bila yg tertulis untukku
adalah yg terbaek untukmu
kn ku jd kn ka0
kenangan yg terindah dalam hidupku..

kisah kte dlu, sgt manis.. sy ta pnah lupe.. sntiase ade dlm aty n pkiran sy.. awk, mgkin kte ta akn dpt b'sme lgy.. tp, sy akn jd kn sume kisah kte sbgai kenangan yg pling indah dlm idop sy.. sy sgt sygkn awk.. :)

p/s : jiwa kcau.. arghh!!!

pdan muke aku..

haha.. ari ahd yg pling m'buhsankn.. argh!!! 24jam aku ngadap lptop nie.. ciapkn taip krje kursus akaun.. haha.. nie la pdah'y kalo wat keje last mnit..

act, aku da lme ciap kn folio nie on paper.. d'atas bntuan momoy .. syunk ka0 momoy a.k.a nuerul soleha !! haha.. tp, d'sbbkn mls, aku ta taip2 lgy.. haha.. n kamis nie kne anta.. so, kelam kabut la aku na ciapkn.. haha..

tape tape.. ala, sape ta knl adira ken.. mmg slalu wat keje last mnit pon.. habit kott.. haha.. watpe ciapkn awl2?? ta besh.. haha..

hurm, s'hary nie dok uma je.. wat akaun, mcj2 same b(ececeh), on9.. sgt buhsan kott.. na kuar, tade kwn plak.. t'ingt plak psl smlm.. hurm, bile la dpt kuar cmtuh lgy?? miss u la b.. :DD

act, aku ta puas aty ngn skola aku nie.. haha.. apsal la bg cti cket sgt.. bley plak selang seli ngn kls laen.. skola laen tuh cuty straight je.. huh!! sanad kejam !! batak !! kdekot !! hahah..

tp, tape la.. kre b'untung gak kott.. yela, dak2 laen sume cuty.. da la na exam.. so, byk class yg skip.. ta blaja.. kne blaja sndri la kt ruma.. amat ta besh !! haha.. msty korg ta blaja pnye.. dok ruma, bgn lmbt, asek on9, mrayau.. tuh je kje'y.. haha..

dak2 skola aku?? g skola, dpt blaja.. haha.. da la exam setara.. JPS buadd.. amat susa kott.. tape, chaiyokk beb !! so, 15hb t da start exam akaun.. adess!! npe la akaun first??? srabut kple otak aku nie..

hurm, ape2 pon, kte prlu lalui sume'y ken?? suke ke, ta ske ke, kne buadd jgk.. so, juz gudluck 4 everybody.. study smart!! work hard !!

info : mlm td hmpir caple kott ngn die.. tp, aku takott.. so, aku ignore everytink yg die ckp.. aku na die.. tp, aku sanad tkot.. hurm, tah la.. :(

Saturday, October 2, 2010

wif u again..

ahha!! skaly lgy kuar b'same anda.. anda tawu ta yg sy hepi sgtsgt.. haha.. mekaseh ye anda.. anda yg terheBAD la.. haha..

act, pg td aku g hq.. ary nie de RC reka cipta.. n aku msok amazing race.. haha.. tp, ta la amazing sgt pon.. haha.. erm, start dkat2 kol8.. sroh dtg kol7 tp start lmbt.. hampeh btol !! sia2 je bgn awl pg td.. haha..

pnat doh.. lari sne, lari sni.. game tuh start kt hq.. so, checkpoint first kne jwb soklan la, sudoku.. n korg tawu ta?? aku yg settlekn sudoku group aku.. then, sume btol.. tade sala lgsg .. haha.. bgge'y aku.. eceh !! poyo je.. haha..

dr hq, checkpoint kedua is balai bomba.. haha.. de dua plihan tugasan same ade na gulung hos yg diorg gne bile na pdm k'bkaran atau pkai uniform bomba.. then, ktorg g KTM plak.. kt c2 diorg bg soklan n ktorg kne kire jumlah tmbg yg de dlm soklan tuh.. rumit gak la sbb aku nie bkn pmilik KTM tuh.. haha..

lpas tuh, g stadium sultan sulaiman.. nie yg leceh sbb ktorg kne lari stu pusingn padg tuh.. pnat bhai.. ujan plak tyme nie.. bsah kuyup la sume org.. haha.. maen ujan.. :DD then, de la lg bbrape tugasan..

hah !! yg besh'y, lpas abis xtvt kt hq.. ktorg g kp.. haha.. n n anda pon join ken?? haha.. besh tawu.. utk p'tame kali'y anda maen bowling n sy blnje.. haha.. eyt, anda heBAD tawu.. w'pon 1st tyme maen, anda ta byk sgt msok lgkg.. haha.. respect la kt anda.. :DD

then, kte g karaoke !! haha.. anda nyanyi !! yey !! sy dpt pjok anda utk nyanyi same sy !! haha.. sape kate suare anda sumbang?? ta okay !! sy suke dgr suare anda.. tape, tade org laen yg tawu.. sy ngn anda je yg ade dlm box tuh mase tuh.. haha.. n mekaseh sbb puji suare sy.. haha.. werk !! :PP

lpas tuh kte lpak2, jln2 same.. anda tawu ta btape b'bnge'y aty sy tyme tuh.. smpai sy tatau na luahkn melalui katekate.. tape la.. yg pntg, sy amat gmbira ary nie.. thanx anda.. i'm veryvery appreciate u.. love u so damndamn muchmuch !!! haha..

sy sgt b'hrap sume yg kte buad td tuh takan b'akhir.. tp, ia ttap b'akhir.. skunk, sy cume hrap ia akn b'ulang n b'trusn bgini.. anda sgt special.. mcm soklan yg sy jwb tuh.. sy na anda jd teman yg pling special dlm idop sy 4ever.. anda, i really2 mean it.. :))