my buddies ! :)

Wednesday, May 4, 2011

dulu dan sekarang..

er,. nie juz satu artikel yg bg aku sgt menarik.. aku dpt dr satu sumber.. erm, sorii sbb copy n paste.. hahaha.. mmg ade kne mngene ngn idop kte pon ken.. so, korg bce laa.. n pk2 kn ye.. il0vey0u korg ! <3

Dulu, saya nak cepat-cepat jadi dewasa
Boleh pakai kasut tumit tinggi
Boleh melaram, mekap-mekap muka

Boleh cepat kerja, sebab org selalu tanya apa cita-cita
Boleh pegi mana-mana saya suka
Boleh bercinta
Boleh balik rumah lewat malam
Banyak benda lah boleh buat kalau dah besar ni.



Lama-lama, baru saya perasan..

Saya dah tak baca komik doraemon, tapi baca majalah cleo
Saya dah tak main kereta kecik2, tapi pandu kete besar
Saya dah nak masuk angka 20
Saya dah boleh nak beli harta sendiri
Kahwin pun boleh, kalau saya nak.

Saya ingatkan best jadi dewasa ni
Saya boleh buat keputusan sendiri, kakak saya dah tak boleh marah saya
Saya bukan budak hingusan lagi tapi seorang gadis remaja yang punya kehendak yang tinggi.
Kalau pegi theme park,semua rides saya boleh naik, tiada halangan umur atau tinggi
Dulu saya buat karangan "Aku Sebatang Pensel" tapi nanti da masok kolej karangan macam mane lah agaknye saya kena buat..
Dulu saya mintak ayah beli komputer sebab nak main games, tapi sekarang saya nak kena beli komputer untuk smbung belajar, assgment kolej dan macam-macam lagi



Rupa-rupannya...
Jadi dewasa ni...
Kena matang
Kena professional
Banyak tanggungjawab
Banyak masalah, lagi banyak dari masa kenet-kenet dulu
Banyak karangan nak kene tulis
Banyak pakai duit
Tak boleh emosional tak bertempat
Kena cari makan sendiri
Kena buat keputusan, keputusan, keputusan dan keputusan
Kena kawan dengan semua orang, biarpun tak sama minat dengan kita
Kena berpada-pada kawan dengan berlainan jantina
And banyak lagi la kena,kena,kena,kena,kena dan kena..

Namun itulah dugaan kehidupan..
Saya kena hadapi dengan redha dan tabah.

written by

4 comments:

  1. saya benci jd dewasa! sbb semua benda saya kena ambil tahu..kan lebih baik tatau drpd tau..

    ReplyDelete
  2. sy stuju !
    indah'y zaman knak2..
    sy nak zaman tuh lgy?
    knpe cpt sgt mse b'lalu? :(

    ReplyDelete
  3. haaa.. same lah same lah.. hahaha. tibe2.. :)
    blogwalkingggg... :P

    ReplyDelete
  4. haha.. yeke?? adehh !!
    tape la.. tp, besh ken??
    hee.. :)

    ReplyDelete