my buddies ! :)

Monday, June 27, 2011

Khemah Ibadah !

assalamualaikum wbt.. :)

ahaaa ! hai kwan2.. syukur sbb kte masih d'berikn pluang utk b'nafas.. alhamdulillah, terima ya allah, i love u allah.. :D erm, rjin2 kan lah diri anda utk mnyebarkn salam okay ! tak kire la kat mane, dgn sape, n bile.. yg pntg, sebarkn la salam kat sume umat islam di dunia nie..

alt

bile kte mngucapkn salam, sbna'y kite m'doakn kesejahteraan seseorang.. dan m'jwb salam itu wajib bukan?.. jadi, secara tidak lgsg, orang yg m'dpt salam dari kte akn m'doakn kesejahteraan kite semula.. bertuah bukan m'jd orang islam? :)

hahha.. msty korg plek ken, knpe la aku yg mcm nie ttbe bg tazkirah cm kat atas tuh.. erm, sbna'y ari sbtu n ahd lpas, aku ade program khemah ibadah kat skolaa.. dianjurkn oleh skolaa aku dgn kerjasama pihak Motivasi Sentuhan Qalbu (MSQ).. kem nie utk sume dak2 form3 n form5 skola aku.. yela, na spm n pmr ken?? huhu..

so, ape yg aku dpt? haha.. seriusly, program nie gempakz sgt2 ! mmg mnyentuh kalbu.. insaff doh.. byk btol mnyedarkn kte psl islam nie.. rpe'y byk yg aku tatawu.. n aku insaf gyler tyme kem nie.. hurm, bile kat kem tuh, baru laa aku rase yg aku nie hina sgt ! buad bnde bkn2 yg sbna'y aku bule elakkn.. tp, da t'pngaruh kn? hmm.. =='

alt

xtvt n slot2 diorg mmg besh + dahsyat.. na tawu knpe? sume de pngisian yg tak m'bosankn lgsg ! ta ckop sbna'y juz 1hari2malam.. kalo bule, nak lgy.. hurm.. sape2 yg pnah join xtvt MSQ msty setuju ngn aku.. sume bnde yg diorg buad, sgt menarik.. m'dkatkn kte dgn ALLAH.. 'ya allah, aku lalai selama nie ya allah.. kau tlg la aku.. aku nak berubah.. i love u allah'.. :D

korg2, rajin2 kn la diri korg utk mgadu n mintak ape2 je kat allah.. kte slalu mngadu masalah kte kt kwn2, pakwe, tp korg msty lupe kat allah.. weyy, b'cakap la dgn allah.. stiap mase weyy ! allah sentiase ade dgn kte.. cume kite je yg suke sgt m'jaohkn diri dgn allah.. kite sombonk !

mulai hari nie, berubah laaa.. jgn sombonk dgn allah.. mngadu, n kongsi laa segala suka n duka dgn allah.. tak kesahh la dlm bahase n cara mcm mne pon.. allah msty phm.. bkn lpas smyg je kte bule doa n mntk macam2 kat allah.. tp, setiap mase ! sentiase okay ! :) boleh? insyaallah, insyaallah, insyaallah ada jalannya.. :D

alt

haha.. okay laaa.. ckop la aku b'dakwah stakat nie.. sbna'y ade mcm2 lagy yg aku bule share.. tp, nnt korg ckp ape pulakk ken? tape laa.. ade mase t, aku cerita lagy okayy.. ingt ! allah yg pling dekat dgn kite.. i love u allah.. terima kasih sbb bg aku pluang hidup kat dunia kau ini.. terima kasih jgk utk sume rezeki yg kau sentiase limpahkn kat aku.. alhamdulillah.. terima kasih ya allah..

okay kawan2.. byebye.. assalamualaikum.. :DD

written by

4 comments:

  1. Alhamdulillah!
    Terima kasih Ya Allah!
    I love you~ Allah!
    Ting :D

    ReplyDelete
  2. alhamdulillah~
    bagus ada perubahan~
    teruskan perjuangan dalam merubah diri kepada insan yang lebih mendekatkan diri denganNYA~

    *abg.syab*

    ReplyDelete