my buddies ! :)

Thursday, September 29, 2011

Andai Awak Tahu !

andai awak tahu.. apabila saya jatuh cinta kat awak, tidak semestinya awak perlu punya segalanya tetapi awak adalah segalanya dihati saya..

andai awak tahu.. apabila saya mengalirkan air mata, itu bukan bermakna saya lemah tapi saya sedang mencari kekuatan untuk terus tabah mencintai awak..

andai awak tahu... apabila saya cepat marah, saya memang tidak mampu mengawal perasaan saya.. tapi percayalah itulah maknanya saya sangat mengambil berat dan menyayangi awak. lihat sahaja ketika kita baru bercinta, kita jarang bergaduh. tetapi percayalah semakin bertambah sayang saya pada awak, semakin banyak pula pertelingkahan yang berlaku..

andai awak tahu... apabila saya banyak bercakap, saya tidak pernah bermaksud untuk membuat awak rimas, tapi saya mahu awak mengenali saya dengan lebih dekat..

andai awak tahu... jika saya berkata saya mahu awak berubah, itu bukan bermakna saya tidak mahu menerima awak seadanya. tetapi saya mahu menjadikan awak lebih baik, bukan untuk diri saya tetapi untuk masa depan awak..

andai awak tahu.. apabila saya cemburu dan tidak percayakan awak itu bukan bermakna saya tidak sayang..sebaliknyaa saya terlalu sayangkan awak dan masih menganggap awak seperti anak kecil yang perlukan perhatian. kadang-kadang saya terlalu risau sekiranya terlalu percaya, awak akan mengkhianati kepercayaan yang saya beri.. saya hanya mahukan yang terbaik untuk awak.

andai awak tahu.. apabila saya merajuk, jangan kata saya mengada-ngada. saya bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat saya rasa dihargai..

andai awak tahu.. apabila saya jarang mengatakan ' I love You,' itu tudak bermakna saya tidak mencintai tetapi saya mahu awak merasai sendiri cinta saya, bukan hanya dengan kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuh saya..

andai awak tahu.. apabila saya kata saya rindu pada awak, saya benar-benar maksudkannya. apabila berjauhan, bayangan awak akan sentiasa bermain di mata saya..

andai awak tahu.. apabila saya kata lelaki lain itu lebih baik daripada awak, jangan percaya kata-kata saya kerana saya hanya menguji awak. saya mahu melihat bagaimana awak sanggup menjadi yang terbaik di mata saya. walaupun sememangnya awaklah yang terbaik di hati saya.. selagi saya dengan awak, percayalah, walaupun saya masih menganggap ramai lagi yang lebih baik dimata saya, tetapi dihati saya, awak tetap yang terbaik..

andai awak tahu.. apabila saya menjadi degil, saya bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi saya mahu melihat sejauh mana awak mampu bersabar dengan kerenah saya.. percayalah hati saya sangat lembut. andai kena caranya, jangan terkejut kalau saya menukar fikirannya dalam masa sesaat..

andai awak tahu.. apabila saya berkata "tolong tinggalkan saya". saya tidak bermaksud menyuruh awak pergi selamanya. saya hanya mahu menenangkan fikiran saya sebentar saja. apabila saya kembali tenang, percayalah saya akan mencari awak semula. itu tandanya saya benar-benar menyintai awak.. saya memang sukar mengawal perasaan. saya terlalu emosional. tapi sayalah yang paling menyayangi awak dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri awak..

andai awak tahu... sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. tetapi sekiranya kita saling memahami, kita akan saling melengkapi dan menyempurnakan. perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. disebalik air mata perempuan, tersimpan seribu kekuatan yang bakal menjadikan seseorang lelaki itu selamat bersamanya. biarpun perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan sendiri yang bisa mengoncangkan dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki lemah kerananya..

jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup awak kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyokong awak dan membuatkan hidup awak lebih sempurna. dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak-anak awak..

written by

Tuesday, September 27, 2011

thnx dear !

hmmm, mlm td kte gado.. punca'y dr saya.. saya tawu.. msalah yg mule2 tuh ta bsr mane pon.. saya cume tersentap sgt bile awak tanak temankn sy kuar mlm td.. susa ke awak? juz temankn saya.. g makan ke, jln2 ke.. npe byk alasan ! :(

tp, saya kuar jgk malam td.. pegi ruma awak ! bile awak kuar, sy teros pelok awak ! saya pelok awak kuat2 sgt ! dalam ati saya, saya ckp yg saya tanak kehilangan awak.. tp, sume tuh ta mampu lahir dr kate2.. cume dlm ati je awak.. saya na cakap, tp tabule... saya sdey sgt !! tp, terima kasih sbb awak bls pelukan saya.. saya rase makin tenang bile awak ade..


tak lame pastuh, ujan turun.. awak sroh saya blk sbb takot saya basah kene ujan.. tp, saya ta gerak pon.. saya duduk diam je atas moto.. saya tawu awak mara.. muke awak nmpk mara sgt ! awak tawu tak ape dlm ati saya? ati sy jerit yg saya tanak blk ! saya blom puas ngn awak mlm nie.. saya nak lame2 ngn awak.. saya nak awak pujuk saya ! awk ta paham ke sayang? :'(

d'sbbkn awak tros mara n pakse saya blk, saya blk jugak ! tp, saya sdey.. saya nnges ! n makin lame ujan makin lebat ! awak, saya bwk moto laju sgt ! awk bygkn laa, ujan lebat, saya bwk laju n tak pkai helmet ! mate saya sakit ! tp, saya tak hirau sume tuh.. bia saya mati kemalangn pon, saya redha.. juz sbb saya sdey sgt dgn sikap awak.. :'(

sblom saya blk td, awak ade ckp.. awak sroh saya mcj awak bile saya dah smpai ruma.. tp, saya tak mcj pon.. saya g mndy dulu.. lpas tuh baru sy mcj awak.. tp, saya tak sgka yg awak masih b'diri kat luar rumah s'mate-mate nak basah same ngn saya.. awak ! saya tatawu sume tuh ! saya mntk maap sbb biakn awk lame2.. saya nyesal sbb tak tros mcj awak.. sbb saya, awak demam.. maafkn saya awak.. :(


hmm.. mlm td jugak kte hmpir putus ! saya tawu awak dah busan ngn prangai saya yg suke sgt b'rhsiaa n suke sgt pendam masalah sorg2.. awak, saya tak pnah ckp pon yg awak tak penting dalam idop saya.. saya bkn sngaje tanak cite msalah saya kat awak.. saya cume malu ! bg saya, msalah saya juz bnde kcik.. tp, saya yg sebok nak emo lbey.. saya takot bile saya luahkn kat awk, nnt awk pk yg saya nie lemah ! sgt lemah ! :(

mlm td, mmg saya yg mntk awak tgglkn saya.. saya yg sroh awak carik org laen yg lbey baik dr saya.. yg bule jage awk, lebih dr saya.. mule2, mmg awak tanak ! awak ckp yg awak syangkn saya n awak tak sggup idop tanpe saya.. tp bile saya teros b'keras, lame2 awak mngalah ken.. tapiii.. sy tatawu knpe bile awak dah sedia na tgglkn saya, saya rase sdey sgt ! sy pulak yg tak sggup.. tlgg laaa awak ! i need u !! :'(


alhamdulillah, lepas kite kol, kte bncg bnde nie elok2, kte dpt kate putus yg kte tak akan putus ! awak, saya mntk maaf sbb timbulkn masalah cmnie mlm td ! sumpah ! saya nyesal ! saya sdey sgt.. saya takot awak tgglkn saya.. saya nnges bkn'y sbb saya nak awak mati tp saya sgt2 sayangkn awak ! awak, peganglah janji2 awak tuh ! jgn pernah tgglkn saya.. saya mntk maaf kalo saya kurang ajar ngn awak smlm.. maaf sbb gne "saya awak" ngn awak smlm.. saya tawu yg pggilan tuh mmg pantang dlm hbungan kite ken? saya takan gne pggilan tuh lagi.. janji !

lastly, thanx awak sbb masih bg pluang utk memaafkn saya.. dah byk kali saya timbulkn masalah.. tp awak tak pernah serik utk betolkn kesalahan saya.. awak, mgkin pada pndngn org laen, awak tak perfect ! awak tak baik, tak b'duit, n macam2 laaa.. tp, bg saya awak tetap yg paling perfect ! saya jnji akan tlg awak n same2 bine idop kite b'2.. saya sayangkn awak.. tak pernah b'kurang sejak ari p'tame kite b'same..

ape pon yg terjadi, saya tetap akan lalui'y bersame ngn awak ! cume awak yg saya sayang, cinta, kasih n renduuu.. utk selama-lame'y awak.. hanya awakk sayang ! il0vey0u so much ! :)

written by

Wednesday, September 21, 2011

sayang die !

ahaaaa ! ari nie aku na story psl sorg budak comel nie.. weee ~ mesty dy tgh kmbang kuncup tyme bce entry nie.. hehe.. tape.. kembang la byk mane pon.. kau tetap comel okayyy.. hee.. :)

erm, korg na tawu ta sape yg aku mksd kn nie? erm, name dy NUR ATHIRAH ! yeahhh, dy adik ksyangan aku.. dy baek, dy comel, dy sopan, dy pendek, dy suke prasan, dy suke blushing, dy suke harriz.. opsss ! terLEPAS laaa.. hahahha.. :PP

nie laa budak comel terlampau tuh ! hahah.. :)

yg pntg, dy TERBAEKK yg pnah aku jumpe.. kau memag superb laaa tiah.. aku sayangg kau sgt2.. tp, kurg cket dari aku syg amir laaa.. hahahhaha.. act, dy nie adik meyrul.. aku knal dy pon sbb dulu aku rpat ngn meyrul.. dy laa yg sebok2 na jd adik angkat aku.. hahahhaha.. werkk2 ! tade laaa.. aku pon na kau jd adik agkat aku..

mase mule2 knal kau dulu, kte malu2 je ken? hehe.. na tego pon kaka takot tawu ! tp, mase kte pegi gunung datuk samesame tuh mmg knangan yg kaka ta pnah lupe.. besh sgt ! satu team ngn kau adik.. kte daki gunung samesame.. tp, sparuh jln je.. kau lambat.. so, aku tggalkn kau.. haha.. kejam laa aku ken?? :PP

nie tyme kte kat puncak gunung datuk ken? hee.. besh sgt ! :DD

tapi tape, yg pntg smpai skunk kau masih adik aku.. n aku tana kau lupe aku okayy adikk.. papehal, kau carik je aku.. insyaallah kaka bule tlg kau adik.. :)

okayy laa.. da ckop pnjg kott aku bebel pasal kau n aku nie.. heee.. so, puas ati tak lepas aku buad sume nie? aku syg kau lebey dr hani n meyrul laaa... kau tapayah jelez ! haha.. skunk gmbr kau n cite psl kau pon ade kat blog aku.. weeee ~~ suke suke ! hahaha.. :DD

end of story.. ~ assalamualaikum ~

written by

Tuesday, September 20, 2011

smile :)

ahaaa ! now stiap ari hnya ada snyuman.. :) n walau sdey cmne pon, kte kne try utk snyum, tenang n dun be soo emotional.. ecehh !! hahaha..

smiles alwayzz yaa my dear frenz! :)

erm, bahgia'y idop bile kte dpt tgk org skeliling kte hepi ken? act, post nie khas utk adik2 k'syangn aku.. w'pon sebaya, mreke ttap adik saia okayy.. hahaha.. mereke ialah muhamad amirul n hani fazira ! dulu, mereke pnah jadi kontroversi dlm idop aku.. kalo korg mmg pngikot setia blog aku dr awal dulu, msty korg tawu.. :D

ingt tak psl p'gadohan kat kfc? ingt tak bdk2 ipoh sound aku? ingt tak psl luahan aku ske sumone n aku marah dekat sumone tuh sbb cple ngn org laen? ingt tak ade org ckp Klang nie kampong.com? haha.. sume tuh psl diorg laaa, n kwn2 diorg.. dulu, sakit hati sgt ngn diorg.. bile ingt blk skunk nie, mmg klakar.. haha..

ahaaa, budak comel ini b'name Hani Fazira ! adik sayam aku.. haha.. :PP

tp, tuh sume dulu.. skunk da laen.. manusia mmg mudah berubah ken? mudah memaafkan.. tuh yg paling penting.. ya allah, terima kasih sgt2.. kau dah bagi balik sume kegembiraan yg ktorg ade dulu kat ktorg skunk nie.. dulu tuh, msty ade hikmah'y ken? harap sume tuh takan b'ulang.. :)

utk adik2 kaka, harapan kaka tetap same macam dulu.. hope sgt korg hepi n kekal smpai akhirat.. jgn nakal2 tau.. hehe.. hope jgk frenship kite never end ! okayy?? love u all laa.. <33

budak jambu ini pulak b'name muhamad amirul.. adik sayam aku yg no 2.. haha.. :PP

okayy, ape lagi eyh?? haha.. amir !!! ahaaa, adira renduu amir laaa... hahahha.. skema tak? hehe.. skunk adira ngn amir nak bahagia.. tama0 gado + sdey lagy.. hik3 ! b, ckop laa ari ahad ari tuh b buad boo sakit aty.. mmg sakit aty sgt2 ! sumpah ! hope tuh last okayy.. boo ta sggup na hadapi situasi cmtuh utk kali yg kedua ! plesz ! :(

erm, only amir zakri je yg buad aku hepi stiap ari.. n korg yg laen sume watak sampingn.. btw, thnx sbb jd watak smpingn dalam diari kehidupan aku.. thnx tiah, hani, meyrul, alya, fara, fazira n mgkin ade lgy.. sori bkn sngaje tana sebut.. but, entry kali nie is t0o long already.. hehe..

yg nie msti laa chenta hati aku.. haha.. love u yesterday, now n forever b ! muahhx100 ! <3 :)

soo, hope hari korg sume juga dihiasi dgn senyuman.. sumtimes smile can make sumone life perfect ! jumpe lagy kat entry yg laen okayy.. bubye korg... love u.. :DD

written by


Wednesday, September 14, 2011

hurmm... :(

erm, sdey laaa.. knpe bile b'cinte msty camnie?? susa'y na hepi.. s'ary hepi, s'ary gado.. ya allah, tlg laaa.. aku bukan orang yang penyabar.. sabar seseorang ade batasnye..


Walau aku senyum bukan berarti
Aku selalu bahagia dalam hari
Ada yang tak ada di hati ini
Di jiwa ini hampa

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta

Ku bertemu sang adam di simpang hidupku
Mungkin akan ada cerita cinta
Namun ada saja cobaan hidup
Seakan aku hina

Tuhan berikanlah aku cinta
Untuk temaniku dalam sepi
Tangkap aku dalam terang-Mu
Biarkanlah aku punya cinta

Tuhan berikanlah aku cinta
Aku juga berhak bahagia
Berikan restu dan halal-Mu
Tuhan beri aku cinta


b, boo renduu b.. jgn laa berubah.. i need u b.. :'(

written by

Sunday, September 11, 2011

My sis engagement ! :)



yeahhh ! first of all, congratulation 4 my lovely sister emylia leliana 4 her engagement day yesterday.. huhu.. act, smlm (11sept2011) kakak aku b'tunang.. so, ari nie aku ponteng sbb ari nie aku tade exam.. saia ta amik tasawwur okayy.. hahhaa..


erm, penat gler2 sbb dr pg smpai ptg ta rehat lgsg.. dr pg tlg masak kat dapur.. then, tlg laa ape2 yg ptot ken.. then, ptg g openhouse kat tnb kapar, uma alya n athirah ! :) pegi openhouse wif my b la ken.. hehe.. n kesian jgk kat my b sbb dy pon byk tlg kat uma smlm.. thnx mcuk ! il0vey0u.. <33


n mlm plak bdk2 99 speedmart plak dtg braye.. haha.. kalo bule diorg na dtg siang.. tgk kakak aku tunang skali.. tp, sape na jge kdai ken?? tape laaa.. dtg mlm pon bule.. nseb baek ade lgy mknn utk korg.. haha.. tyme diorg dtg nie, b saia tgh terbongkang dlm bilik saia.. haha.. ta larat na bgn ! tp kene pkse bgn jgk ! hahahha.. :PP



n sume2 gmbr yg korg tgk nie adalah gmbr tyme majlis bertunang kkak aku smlm.. act, byk lagy.. kalo korg na tgk, tgk kat fb kkak aku je lahh.. hehe.. mls plak na upload byk2 kat cni.. so, layan je lahh okayy.. daaaa ~~

written by

Wednesday, September 7, 2011

TRIAL !!

okayy, ari nie da ari kedua trial SPM ! pegi manemane pon org juz ckp, "alahhhh, baru trial. " haha.. bongek btol ! babe, mrkah trial nie laa yg diorg amik utk kelayakan kemasukan ke IPTA okayy ! ingt bnde kcik ke nie haaaa? huh ! =,= #mara nie !

smlm 6/9/2011 start exam bahasa melayu.. ahaaa, mmber2 aku ckp bm susah ! tapi, aku rase cm bese jee.. erm, byk complain psl soalan peribahasa susa sgt.. haha.. susah ke? hmmmm.... ntah laaa.. aku tak berape m'hayati soklan kott.. sbb tuh aku tade pape feeling susa ke, sng ke.. hahhaha.. :DD


then ari nie exam english ! wahhh ! ktorg dpt soklan bocor ! kaw2 laaa ! 100% masok.. so, tade masalah laa na jwab.. hope result okayy la ken.. eyh, ade ta sapesape lgy yg dapat soklan spot utk trial nie? share2 la kawan.. tama0 kdekot! huhu.. :PP

erm, tp tyme trial nie ade sumtink yg buad aku sdey sgt2 ! hmmmm, amir tana mcj aku.. :( dy ckp dy tanak ggu aku.. dy na aku fokus study.. malam tyme dy na tdo je dy akn kol aku utk wish gudnyte.. tuh pon ta smpai 5mnit.. patot ke macam tuh? :'(



aku da rase mcm idop sorg2.. aku rase cm dy da bkn boyfiee aku lgy ! haish ! dy ingt bile dy buad cmnie, aku bule fokus study ke? makin aku ingt kat dy ade laaa.. na study pon ta tenang sbb asek ingt dy.. bile aku mcj, bkn na balas ! huh ! grrrrrr !

tp, tapee laaa.. dy pon busan kott bile 24jam ngn aku.. dy macam na jaohkn dri dr aku.. hmmm, okayy.. nak sgt ken? skunk, aku takan kjutkn kau pg2 cam dulu ! dlu aku sggup bwk fon g skola.. skunk nope ! aku takan ari2 g tempat niage lgy sbb aku tanak kerap sgt jmpe kau ! n aku takan carik kau selagi kau ta crik aku dlu..

boo buad b ! :'(

written by

Saturday, September 3, 2011

love dat moment !

yeahh ! akhir'y ari sabtu tibe.. b saia cuti n dpt laa aku kuar ngn dy.. hehe.. thnx b, sronok sgt jln2 ngn b.. heee.. sori laa, gedix cket.. t'lbey excited dohh.. hahahaha.. :DD

erm, so pg g jusco bkt rajah je.. tgk wyg cite Hantu Bonceng.. hahahaha.. bule tahan lawak gak la cite tuh.. ta bule blahh btol ! haha.. then, g maen bowling.. erm, smlm men 2game je.. sbb aku na blk awal.. maklum laaa, na trial weyy.. kalo blk lmbt, kompom mak aku m'bebel.. hee..

eyt b ! npe muke b sememeh je nie? hahaha.. :PP

men bowling kire fair.. 1st game aku mng, 2nd game amir mng.. haha.. okayy, congratez b.. tade sape yg kne denda.. hahaha.. then blk n lpak kat uma aku je laaa.. mkn byk2 n tdo.. heee.. act, smlm mak aku msak byk sbb de org na dtg beraye.. so, ktorg pon tlg mkn skali laa.. haha..

bile busan dok uma, g mrayau kat depan.. bapak aku jual lemang kat tepi jln dpn tuh.. so, bile busan2 ktorg dok melepak laa kat situ.. rmai2 buad kecoh.. haha.. bkal tunang kkak aku pon ade kat sini.. so, makin kecoh laa jd'y.. :))

erm, yg pntg aku da puas aty sbb dpt kuar ngn amir.. heee.. renduu tau 3ari ta jumpe.. ecehhh ! :PP tp, kalo bule na kuar ngn dy ari2.. tp, esok da na skola.. selase de trial.. tyme aku da skola, baru la syg aku nie dpt cuti.. time aku cuti, dy keje ! haish ! hampeh ! =,=

il0vey0u so much ! <3

lepas nie, da tabule kuar kott.. erm, da byk kali aku ckp cmnie ken? sbna'y mak aku mmg da ta bg aku kuar.. tp, aku degil jgk ! cian mak aku, smpai da ta larat na larang aku.. :(( okay laaa.. aku hrap sgt lpas nie aku bule ikott ckp mak aku.. aku tanak kuar lagy ! b, jgn pengaruhi boo plesz.. :(

boo na exam ! na spm b.. bkn boo sngaje tana teman b kuar jln2.. tp, boo ade komitmen laen yg lgy penting.. nie pon utk mase dpn kite.. b phm ken? 3bulan je b.. ta lame.. lpas tuh, boo akn concentrade kat b sorg je.. okayy syg? :))

boo syg b, smpai bile2 pon boo akn ttap syg b.. ingt janji b eyh.. ingt jnji kte.. :DD boo cye b takan buad ape yg boo ta ske.. jgn sala gne kn k'prcayaan yg boo bg kat b.. plesz b.. il0vey0u sayaanngg ! muahx100 ! :3

written by