my buddies ! :)

Wednesday, November 28, 2012

my life gone !!

yup !! title tuh same macam ape yang aku rasa.. my life gone !! gone !! everything is gone !! sampai macam nie yang aku rasa bila korang tak habis-2 cari salah aku.. kawal hidup aku, n nak tawu sume benda yang aku buad, dengan sape aku berkawan, dengan sape aku keluar.. erghhh !!! mane personal life aku???

okayyy, aku tawu korang risaukan aku.. korang tanak aku sdey.. korang taknak aku jadi macam sebelum nie.. dan korang taknak dia lukakan hati aku lagi.. aku paham perasaan korang n paham sangat-2 dengan peranan yang korang nak mainkan..

tp aku cuma mintak satu je, bagi aku ruang untuk diri aku sendiri.. aku tawu bagi pandangan korang aku masih kecil.. ur young baby, i know.. tapi aku pon dah boleh berfikiran matang.. aku tawu mana yang baik dan mana yang buruk.. aku tawu sebab disebalik semua yang aku buad !

mungkin pada pihak korang, apa yang aku buad nie salah.. aku tak patot berkawan baik balik dengan dia kann? tp ada sebab aku buad semua nie.. dan sebab yang korang semua tak terpikir kott.. aku cuma mintak tolong sangat-2 kat korang, bagi laaa ruang untuk aku buad keputusan sendiri.. insyaallah aku tak akan salah memilih..

tapi hari nie aku kecewa sangat-2 dengan korang.. korang terlalu sangsi dengan aku sampai korang sanggup contact kawan-2 aku untuk make sure dengan sape aku keluar? dia ikott ke tak??  haha.. kecewa dan sdey sangat ! nampak sangat korang tak percaya aku.. kenapa tak tanya aku sendiri? 

tapi takpe laaa.. aku sanggup terima semua nie.. mesti semua nie ada hikmahnya sendiri kann? teruskan lah dengan ape yang korang buad nie.. bile korang da penat, msti korang stop kann? em, dah tak lame aku kat cni.. jap lagy nak blek kolej dah.. aku ade terpikir yang aku dah taknak balik sini lagy.. sbb family sendiri buad aku macam nie.. kongkong seketat-ketatnya.. abaikan perasaan aku.. selagi aku boleh buad-2 hepi dpn korang, aku buad laa.. :)

okayy laaa.. tak guna cakap banyak-2.. mengadu kat allah.. dia je yang paham hati kita.. ya allah, pelihara laa hati aku, pergaulan aku, kelakuan aku.. sesungguhnya aku juga manusia biasa yang punya hati dan perasaan.. kau kuatkan lah hati aku untuk menempuh semua dugaan dan cabaran di dalam dunia ini.. pasti ganjaran yang baik menanti di akhir nanti.. wallahua'lam.. :)

Monday, November 26, 2012

bukan bodoh !!

awak, hampir 2 bulan benda tuh da berlaku.. tp smpai sekarang benda tuh masih segar dalam ingatan saya.. sampai hati awak buad saya macam nie..

saya tak bodoh awak ! saya masih terima awak dalam hidup saya bukan sebab saya bodoh ! tapi sebab cinta saya kat awak terlalu besar.. saya malu ! saya takot ! semua orang ingat saya bodoh sbb masih boleh buad baek ngan awak..

tp hakikatnya, saya tak boleh hilang awak.. walhal family saya sendiri pon dah tak boleh terima awak.. tapi sayaa !! saya tunjuk kat semua orang yang saya kuat, saya tak nangis, dan saya tak sedih pon dengan ape yang awak dah buad.. tp sampai bile? sampai bile saya boleh sorokkan semua tuh?



saya manusia biasa jugak.. ada hati, ada perasaan.. hmpir 2mgu kita putus, dan saya sangat terseksa.. seksa yang saya tak pernah rase mase saya putus dengan ex saya dulu.. knpe awak terlalu penting dalam hidup saya  smpai saya sdey sgt bile kita putus ari tu?

awak rimas ke dgn cara saya sebelum nie? aku tak suka ke dgn ape yg saya buad? awak... semuanya bersebab.. 2tahun kita same2.. macam2 saya bg kat awak.. tak ckop lagy ke pengorbanan saya nie? smpai awak snggup buad saya macam nie? kenapa? kenapa?

persoalan dalam kepala saya tak pernah habis.. dan awak pon tak pernah mampu nak jawab soalan saya.. lepas saya tinggalkan awak, knpe awak perlu merayu lgi kat saya? ape yg awak buad tuh kan dah membuktikan yang awak sebenarnya dah tak perlukan saya.. tp, knpe msih cari saya?



awak, buad masa nie.. kita kene korbankn segala-galanya.. tak payah laaa nak serius sgt.. just berpegang pada "kalau ade jodoh, suatu hari nanti akan bersama jugak".. jangan terlalu berharap dan jangan terlalu memberi harapan.. banyak pengajaran yang awak boleh ambil.. jangan siakan peluang yang ada..

walau ape pon, kenangan dengan awak tak akan pernah saya buang dan padam.. awak yang terindah ! mengajar saya erti kehidupan sebenar.. yang bukan hanya untuk suka2.. hidup peuh dengan onak duri dan pengajaran.. saya sayang awak ! :D




written by